Wednesday, January 19, 2011

ナイジェリアの スープ

私の好きなごはんは オクラ スープ(Okra Soup)で、やさいは ほうれんそうですが オクラ スープの中に ほうれんそうがあります。オクラ スープは ナイジェリア(Nigeria) の りょうりです。私のははの オクラスープは 一番いいです。私のりょうしんは、 二十年まえに ナイジェリアの リバーステートから きました。( So you know it's authentic.)いつも 本当に おいしかったです!私もオクラスープをつくります。( Maybe I can make some this semester so you don't have to go this guy's website.) 






これはフフです。To eat okra soup, you dip pieces of fufu into the soup and then swallow it. If you are adult and can't swallow it, then you are usually ridiculed.

4 comments:

  1. とても おもしろいですね。おいしいですか?

    ReplyDelete
  2. FuFu は なんですか? You should make it sometime and invite people to try it (aka me)

    ReplyDelete
  3. okra soupの みるのは おいしです。could you please make some?

    ReplyDelete
  4. オクラしるはとてもおもしろいです。りょうりをつくりませんだ?I'd love it if we could all make food for class.

    ReplyDelete